The Knutsons

Vår reseblogg

Träningsdag 5: Utnyttjat alla energireserver

Kategori: Fuerteventura 2022

Underbar dag men jäklar vad slut jag är!!
Idag har jag tömt alla energireserver och hoppas att lite sömn skall fylla på till morgondagen.

Jag startade morgon som vanligt med en härlig morning walk.
Vi valde sedan att gå direkt till frukost för att ladda inför dagen.
Dagens utbildning var sustainable health. 
Lika intressant som alltid!

Sedan rullade allt på.
X-cord i solen, ett rätt så slitsamt pass idag. Framför allt för armarna.


(null)

(null)

(null)

Genomblöt av svett var det direkt över till Crossfit WOD. Solen stekte och svetten rann.
Där avslutade vi bland annat med en 15 minuters utmaning med gummiband, squats, armhävningar och bärandes på trunkar. Repeterades om och om igen under 15 min, Låter säkert inte så länge, men man hinner många varv!! Phu, totalt slut.

Blev "övertalad" att vara med på eftermiddagens Swim and Run så fick bli inköp av baddräkt innan lunch.

(null)

En svalkande dusch och FaceTime med älskade barnbarnet och dottern.
Svidande om och gav mig ner till stranden. Tobias valde att stå över och tog en liten vilopaus i sängen.

Jösses, slut i armarna och trött i hela kroppen. Men jag gjorde det!
(Kommer nog fler bilder därifrån i morgon)
Vi fick springa en viss sträcka i sanden barfota följt av en simtur en bra bit ut i havet ut till en gul boj,
Åter igen om och om igen!
Sista rundan trodde jag nästan jag skulle ge upp. Var så trött i kroppen på sista simningen. Kan tala om att saltvatten smakar inte så gott när man råkar andas vid fel tillfälle och svider gött i näsan.

(null)

Stolt över att ha genomfört trots allt.

15 min paus som jag tillbringade med att tvätta fötterna och köpa en cola zero sedan var det dags för mitt sista pass för dagen. 

Cirkelträning i 45 minuter, Nu anslöt även Tobias. Delades in i 5 grupper. Vi var i den svåraste så klart, 5 stationer som vi sprang runt på. Ny utmaning på varje station varje gång vi kom dit, Eftersom vi var i "atlet" gruppen fick vi lite jobbigare övningar än de andra. Naturligtvis var armarna involverade i typ alla övningar.  Då all energi redan var slut var det pannbenet och vägra ge upp som tog överhand. Phu! 
Tyvärr har jag inga bilder ännu, men kommer säkert senare.

Fick unna oss en liten glass påväg till Padelpartyt. Min plan var från början att ta en vandring i bergen under tiden men gav upp den tanken rätt snabbt, om jag mot förmodan tagit mig upp så hade jag inte orkat ta mig ner igen,

Tobias laddade med lite Sangria inför matchen.

(null)

(null)

(null)

Jag stannade inte så länge då kombination av saltvatten och svett började göra sig väl påminda så jag gav mig till rummet,
En lång sval dusch och svida om till middag lagom till Tobias kom upp efter matchen,

(null)

(null)

Middagen intogs rätt snabbt och sedan flydde jag tillbaks till rummet. Tobias blev kvar ett tag till.
Nu skall jag minsann gå och lägga mig så jag inte somnar ståendes,

Kram på er!



Kommentera inlägget här: