The Knutsons

Vår reseblogg

Dag 4 - Ner, ner och ner

Kategori: Kreta 2023

Tidig morgon. Klockan ringde 04:30. Frukost 05:00 följt av upphämtning för transport till Samariaravinen.

(null)

(null)


Så vacker utsikt genom bussfönstret 

(null)

Så kom vi tillslut fram. Starten på vandring är ca 1250 m öh vilket medför att det går nedför och nedför och lite mer nedför …

Så vackert
Här kommer ett gäng bilder från dagen. 


(null)

(null)

(null)  


(null)


Även material fraktas denna vägen

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Mitt knä uppskattade inte allt nedför, men 
inget att göra något åt annat än att knalla vidare …
(null)

(null)

(null)
O
(null)

(null)

(null)

Titta noga, ser du de lilla vita "huset" i klippväggen?

(null)

Lite häftigt tycker jag

(null)

Trots de onda knät var det värt varje minut, så vackert 😍

Väl framme blev det lite lättlunch och vila. 
Båten skulle komma 17 och gå 17:30, men den blev 40 min sen. Allmän kaos när flera hundra står och väntar och "fel" båt kommer in och alla tror de skall med den! Phu!

Vi kom tillslut på båten

(null)

En vilsam båttur på en timme innan vi åter var 
på plats i bussen för 1h 45 min till Hotellet

Vi var framme vid 21, middagen stänger 21:30,  man får inte komma i träningskläder.., När vi gick av bussen mötte vi ägaren och pratade lite med honom, Han sa att de nog kunde göra ett undantag idag 👍
Så en mycket sen middag, en dusch och sen vet jag två som kommer somna snabbt idag.

Be kind!

Natti natti!!

Kommentera inlägget här: